29 grudnia 2016

Analiza Rynku


źródło kobieta.wp "fashion camp"

Dział analizy ryzyka, badania rynku i na końcu "kontrola".
Tysiące ludzi analizuje, robi prezentacje dla przełożonych w power poincie i wciąż "popełniają" te same schematy. Wciąż produkuje się tony ordynarnych, nikomu nie podobających się szmat.
Moim zdaniem przydałoby się przeanalizować nie tylko te ubrania które wracają w reklamacjach do sklepów, nie tylko te, które zostają za najniższa kwotę na wyprzedaży ale te, które mimo, iż nie minął sezon sa wyrzucane i trafiają do lumpeksów. 
Lumpeksy i przeanalizowanie ich asortymentu  byłby doskonałym miejscem do badań nie tylko do rynku modowego jako oddzielnego działu, ale również a moze przedewszytskim do tego co najlepiej sytuowani konsumenci wyrzucają ze swojej szafy i dlaczego?

źródło typoweblog.blogspot.com

Ubrania w lumpeksie moza podzielić na kilka kategorii: te które nie zdążyła klientka oddac do sklepu (wciąż z metką), te które kupione były na jedna okazję i zajmują miejsce w szafie (wesele / ślub), zniszczone (zmechacone, porwane, itp), i kolejna część ubrań która jest albo: "niemodna"(to juz nie jest vintage to jest poporstu stare), "źle uszyta" ;kilka pań w różnym wieku i rozmiarze mierzy, lecz koniec końcom zdana nie kupi bo "coś jest z tym ciuchem nie tak".
To kategoria, która powinni moim zdaniem przeanalizować wszyscy bystrzacy w swoich pięknych designerskich modnych biurach, zastanaowic się co jest z ich asortymentem "nie tak", że taka ilość ubrań jest wyrzucana mimo, iz wciąż mozna kupić niektóre egzemplarze w regularnej kolekcji w sklepie. 

Cena?  na pewno była niska.
Jakość? Produkt względnie nowy, nie został więc jeszcze uzyty na tyle aby pokazać swoje mankamenty.
Krój? Czasami nie wiadomo czy jest to szal czy koc, czy spódnica czy raczej krótka sukienka. W sumie to jest "to" powinno wisieć w dziale "ubrania na haollowen"
Materiał? W tej kategorii nigdy nie ma bawełny, wełny, jedwabiu, kaszmiru ani lnu; tylko polistyren, akryl, wiskoza itp.

Reklama działa prężnie, cały dział pracuje nad tym jak sprzedac produkt, kryterium; tanie i efektowne. Piękne modelki, dobre zdjęcie, sprzedajemy złudzenie że do bycia niesamowita pięknością wystarczy ta właśnie rzecz.

żródło H&M skład: Podszewka: Poliester 100%, Poliester 100%
źródło H&M składPodszewka: Poliester 92%; Elastan 8%, Poliamid 97%; Elastan 3%

źródło H&M , propozycja nr 8 z gorących trendów (sic!)
spódnica skład: Poliester 100%, bluza skład: Bawełna 67%; Poliester 33%, buty skład: Podeszwa: Guma termoplastyczna 100%, Część wewnętrzna i wyściółka: Poliester 100%, Wierzch: Imitacja Skóry 100%

Mija kilka tygodni i wszystko ląduje na śmieciach,  Zniszczone, elektryzujące tak, że włosy stoją w pionie, pozaciągane. 
Czy to jest przyszłość przemysłu modowego? Czy będą nam pchać jeszcze więcej i jeszcze tańszych, gorszych ciuchów, które będą pakować w jeszcze ładniejsze efektowniejsze zestawy, "scenki " z reklam. 

Moim zdaniem zatoczy się pętla i wrócimy do kupowania raz na sezon ubrania, dobrze skrojonego, z dobrych antystatycznych tkanin, naturalnego, nie podrażniającego skóry i antyalergicznego. 
I o dziwo pomogą nam w tym Ci którzy nam zafundowali te tony łachmanów; projektanci mody który w swojej pysze nie mogą znieść że juz nie tworzą a produkują trendy a nie modę.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz